onsdag 9 februari 2011

Näscykeln

Min man är med i fackförbundet med det larviga namnet Unionen. Det är jag väldigt glad över, därför att Unionens tidning Kollega är så himla bra. Den rymmer en stor bredd, från humor med allvarlig underton, till reportage från arbetsplatser jag aldrig kommer i närheten av, här finns boktips, intervjuer med kända och okända människor och tips och råd för alla i arbetslivet oavsett inom vilket område man arbetar.

I det senaste numret kunde man läsa om människans näscykel, och om att man kan påverka sin sinnesstämning genom vilken näsborre man andas mest genom. Ja det låter ju inte klokt. Om man andas mest genom vänster näsborre är man lugn och avslappnad, men om man andas mest genom höger näsborre är man aktiv och kanske stressad. Detta kan man också styra, så att man kan slappna av genom att hålla för höger näsborre och andas genom vänster, eller bli piggare genom att göra tvärtom.

Ja jag vet då inte vad jag ska tro om detta. Men eftersom jag måste hålla mig vaken ett par timmar till är det väl bara att högerandas!

Här och här kan man i alla fall läsa mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar