tisdag 22 februari 2011

Fulbloggen 4 (Inte) Sveriges fulaste kök

Det var längesedan jag fulbloggade sist. Det beror inte på något vis på att vårt hem genomgått någon mirakulös förvandling så att fulhärdarna försvunnit. Jag har väl bara haft annat att tänka på. Och förstås njutit av den enorma förbättring som faktiskt skedde i gillestugan. (Ja, jag ska lägga upp nya bilder, men jag hade tänkt få in en ny soffa först så jag kan göra riktiga före- och efterbilder.)

Hur eller hur, idag kom tidningen Vi i villa med posten. Den brukar gå direkt till pappersinsamlingen, men jag fastnade för en tävling de utlyste, nämligen att man kunde skicka in bilder på sitt fula kök. Har du Sveriges fulaste kök? frågade de. Och jag tänkte att nej, det har jag faktiskt inte. Det är verkligen inte modernt, och det är inte snyggt med 2010-talets estetiska mått. Men det är långt ifrån det fulaste kök jag har upplevt. Jag tror till och med att köket i vårt förra hus var något fulare. Ändå skulle inget av dem ens kvala in till denna tävling tror jag.

Dock, vårt kök skulle aldrig (lika lite som något annat rum i vårt hus) platsa på någon sån där ”heminredning är min passion och alla mina blomkrukor är i samma stil och det allt ska vara vitt”-blogg. Men sanningen är den att jag tycker ganska bra om köket. Det skulle aldrig falla mig in att riva ut alltihop för att göra om det från början. Om vi någon gång skulle få ork och pengar till det, så skulle det absolut räcka att byta skåpsluckor och kakel. Men varför investera i nya luckor när man har två vildingar som far omkring och bankar med leksaksbilar och går lös med färgkritor lite varstans? Dessutom finns det alltför många mer akuta projekt att pumpa in eventuellt kassaöverskott i.

Här kommer i alla fall några bilder på vårt kök, inte särskilt vackert, men helt ok.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar