söndag 6 februari 2011

Korsträning

Korsträning - det är väl det man har på pastoralinstitutet när man övar korstecken. Men det ska inte detta inlägg handla om, utan istället om mitt nyaste inköp. (Handlar man för mycket på nätet när man lärt sig sitt Visakortnummer utantill?)Jag har nämligen köpt en crosstrainer. För bara ett år sedan skulle jag ha skrattat högt och rått åt den som sa att jag nu skulle äga en sådan. Men nu står den i källaren och jag har skruvat ihop den alldeles själv.

Ja det är mycket som hänt under året som gått, och jag återkommer nog till det om några dar. Jag har en årsdag att "fira" mot slutet av veckan.

Det som började i mörker och kaos har lett till så mycket positivt, däribland lusten att träna och röra på mig. Jag har årskort på gymmet (hade någon sagt det för ett år sedanb hade jag skrattat ännu mer) och tycker det är jätteskönt att gå dit och rasta av mig, bli så där skönt trött. Men det är svårt att lägga så mycket tid där som jag vill, när jag ändå är borta så mycket på kvällarna. Så då är det perfekt att ha crosstrainern i källaren. Nu kan jag ta ett pass på kvällen medan barnen ser på Bolibompa, eller som i morse när jag kunde köra ett pass innan frukost.

Fast en av mina fjolårskonfirmander som var i kyrkan idag, tyckte att jag rörde mig lite stelt... Kanske borde stretcha lite mer efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar