torsdag 2 september 2010

Lycka

Jag är så löjligt lycklig idag, för jag har anmält sonen till simskola. Här i Åtvidaberg har det inte funnits någon simskola på länge, det har inte alltid ens funnits en öppen och fungerande simhall. Och allteftersom sonen blivit äldre har jag fått mer och mer ångest över att han inte börjat i simskola. Eftersom jag alltid går händelserna i förväg har jag sett hur han börjar skolan utan att kunna simma, och ju äldra han blir desto jobbigare skulle det ju vara för honom. Och det har faktiskt varit helt otänkbart för oss att köra hela vägen till Linköping för en halvtimmes plaskande på lördagförmiddagen. Jobbar man två helger av tre, eller kanske tre helger av fyra, då är man rädd om den lilla lediga tid man har.

Så kom glädjebudskapet häromveckan då det stod i tidningen att LASS, Linköpings allmänna simsällskap skulle börja driva simskola här. Och nu har jag anmält min stora kille till Sköldpaddsgruppen. Jag är så lycklig. Och han med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar