torsdag 3 mars 2011

Livsvisdom, uppdaterad

Jag frågade sonen om han ville ha lite tårta. Det fanns lite kvar från hans födelsedag. Som väntat tackade han ja. Och så kom en sån där klockren kommentar, en av alla hans självklarheter: "Mamma, saker som inte är nyttiga, de är väldigt goda."

Ack ja, min son. Jag vet. Jag vet det alltför väl.



Uppdatering:
När vi åt makaroner till kvällsmat frågade samma son. "Mamma, är makaroner nyttiga?" Jag visste inte riktigt hur han menade så jag svarade diplomatiskt "Ja, lite" "Ja,jag tyckte väl att de smakade lite konstigt" kontrade han då. Han har verkligen förmågan att dra logiska slutsatser.

2 kommentarer:

  1. "Allt som är gott är ohälsosamt, och allt som är roligt är synd."

    Å andra sidan sade Muminmamman: "Allt som är gott är bra för magen."
    Fast Tove Jansson var ju lesbisk, så det stämmer väl inte... ;-)

    SvaraRadera
  2. Att allt som är roligt är synd, är ju allmänt känt.

    Jag har aldrig tråkigt.

    SvaraRadera