onsdag 9 mars 2011

Hur bra får en dag bli?

Vissa dagar är bara så underbart härliga att det nästan är löjligt. Om någon träffade mig för första gången idag, så skulle vederbörande nog tro att jag gick på nåt uppåttjack, men det här har bara varit en sån där alltigenom bra dag.

Äntligen var barnen friska och kunde vara på dagis. Bara en sån sak! Inte så att jag inte vill ha dem hemma, men nu har vi skavt på varandra väldigt länge, de behövde träffa andra barn och andra vuxna.

Så åkte vi på konvent och jag tycker att det blev väldigt bra samtal och en god stämning. Och äntligen ett konvent som verkligen kändes meningsfullt. Och god mat fick vi också=)

Väl hemma igen var det snart dags för konfirmander och vi har nog de roligaste, mysigaste och bästa konfirmanderna man kan ha. Men oj vad de var pratglada under andakten! Sedan skulle de dramatisera en bibeltext och jag har sällan skrattat så mycket. Kom till Åtvids gamla kyrka på söndag så får ni se en härlig dramatisering av GT-texten.

Sedan ett Easy line-pass på Hälsofabriken. Så himla skönt det var!!! Den senaste tiden har jag inta haft möjlighet att träna varken där eller här hemma pga att barnen varit sjuka så det var efterlängtat. Det är tråkigt att jag inte har möjlighet att gå på fler pass för jag mår så bra av det. Men jag får väl vara glad för de gånger det trots allt funkar.

Väl hemma uppstod ett oväntat och ovanligt bra samtal vid diskbänken med maken och tonåringen, om allt och ingenting. Hur ofta händer det?

Och nu fick jag mail från en av mina gamla konfirmander som tackar för hjälpen med en uppgift till skolan.

Ja sådär har det varit hela dagen, en höjdardag. Så alla ni som tycker att jag verkar sur och gnällig kan härmed se att det finns andra sidor av mig.

Tjohej och godnatt, imorgon är jag kanske mitt gamla vanliga ilskna jag igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar