söndag 31 oktober 2010

Tips till Janne Josefsson

Jag är mycket väl medveten om att jag ibland kan engagera mig alldeles väldigt i mycket, mycket små saker. Men jag gör det sällan på allvar utan kan samtidigt se humorn i det hela. Det roliga är att min man är likadan, och honom skrattar jag ofta åt. Som nu på morgonen. Yngste sonen sitter och tittar på Bamse, när maken plötsligt går igång som sjutton.

”Den där Krösus Sork, honom skulle man skicka Janne Josefsson på. Han begår ju hur många brott som helst men får ändå gå fri. Han borde låsas in.”

Jag försökte stillsamt säga att det bara är Krösus underhuggare som åker in, de som faktiskt utför själva kupperna. Men det hjälpte inte, utan han fortsatte.

”Stämpling till brott är också straffbart. Hur länge ska det här få hålla på, det har ju varit likadant i alla år. I varenda tidning och film ställer den där sorken till det. Och Bamse som ska vara så himla politiskt korrekt…”

Min man, min alldeles egna superhjälte, alltid beredd att ta strid…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar