lördag 30 oktober 2010

Mammas nya leksak

Igår tog jag med barnen på äventyr. Vi åkte med tåget in till Linköping. Tänk att något så litet kan bli så stort. En bussresa, en tågresa, det kan bli världens grej för dem. Jag önskar att jag kunde göra mer sånt för och med mina små älsklingar.

I Linköping blev vi hämtade av maken/pappan och sen åkte vi till diverse affärer. Det är så himla skönt att vi kan göra lite såna saker med barnen nu, utan att behöva ha med en arsenal av specialutrustning. Barnen skötte sig förhållandevis bra, även om det krävdes lite mutor, som besök i leksaksaffären och liknande.

Efter leksaksaffären åkte vi til Netonnet och inhandlade min något försenade födelsedagspresent, en ny telefon av modellen Sony Ericsson Xperia x8



Den kom ju inte ut på marknaden förrän i början av oktober och sedan dess har vi inte haft möjlighet att åka iväg, men nu äntligen var det dags. Så idag har jag ägnat en del tid åt att försöka förstå mig på apparaten. Det blir nog bra.

Äventyret igår avslutades med McDonaldsbesök innan det var dags att åka hem och stoppa de små filurerna i säng. En mysig eftermiddag och kväll tillsammans med familjen blev det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar