måndag 4 oktober 2010

Miraklet på IKEA

Idag är det en stor dag i mitt liv. På ett väldigt banalt vis, ytligt sett, men det står ändå för något större. Det stora är att jag hade med mig båda barnen på IKEA, jag fick köpt det jag skulle ha, fick varken panik eller vredesutbrott och barnen var också på gott humör hela tiden. Det, mina kära vänner, är nog så nära ett mirakel jag kommit på länge.

Nu var det inte något allmänt drällande utan jag visste ganska väl vad jag skulle ha, så det var ingen lång stund vi var där, men ändå. Någonstans anar jag ljuset i tunneln. Jag som till och med i det längsta undviker att ha med barnen i mataffären för att det är så jobbigt har liksom helt trängt undan alla tankar på att kunna göra den här typen av utflykter. Jag är så glad och stolt över dem att de var så duktiga. Säkert kommer det bli totalkaos nästa gång vi försöker, och jag får överge vagnen full med prylar och själv gråtande släpa ut två skrikande ungar till bilen, men so what. Vi klarade det idag och vi kommer att klara det igen!

På måndag ska vi utmana oss själva nästa gång. Då ska det inhandlas vinterskor, mössor och vantar. Tjohej! Det är bara roligt hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar