måndag 20 december 2010

Min önskelista

Inför jul och det nya året önskar jag mig

• Fred på jorden och allt sånt där som är så självklart att det inte behöver skrivas
• Men ändå vill jag särskilt nämna att jag önskar att alla terrorister och potentiella självmordsbombare kommer till sans och insikt och förstår att det inte är ett särskilt fruktbart sätt att påverka världen
• Till det självklara hör ju också önskan om hälsa, men även här vill jag lyfta fram några saker lite speciellt, och önskar därför att de av mina släktingar och vänner som lever med cancer ska få ytterligare flera goda år i livet
• Samt att min son inte ska få diabetes även om det ser dystert ut
• Men då önskar jag att det vaccin som skulle kunna hindra sjukdomen från att bryta ut, snart ska bli godkänt så att han kan få det
• Jag önskar förstånd åt var och en efter behov,
• Förmåga åt alla att använda det förstånd de har fått
• Insikt åt oss alla att se våra möjligheter att påverka vårt samhälle
• Samt kraft, mod och vilja att ta vara på dessa möjligheter.
• Jag önskar ett samhälle som är snällare mot dem av oss som har nedsatt arbetsförmåga
• Med risk för att verka fåfäng önskar jag att jag ska kunna vända min uppåtgående viktkurva, mest för att det är så tråkigt att behöva köpa nya kläder hela tiden
• Jag önskar att vi ska få ha det bra tillsammans i min lilla familj
• Att jag kunde vara lite mer av den mamma jag skulle vilja vara
• Och att jag ska klara av den ständiga balansgång som mitt arbete innebär
• En kock önskar jag mig
• Och städhjälp
• Och en barnvakt
• Och att vi inte bara ska tala om att rädda miljön och fördela jordens resurser bättre utan verkligen göra något också
• Att jag inte ska vara så trött hela tiden
• Ett snabbtåg mellan Åtvidaberg och Kungsbacka, alternativt förmågan att teleportera mig själv och familjen.
• Och att ingen människa ska behöva uppleva hopplöshet och meningslöshet i sitt liv
• Att vi kunde utvinna energi ur snö, snor, mördarsniglar och gnäll – sånt vi har för mycket av till ingen nytta
• Och en ny elvisp

Amen

"Gör er inga bekymmer, utan när ni åkallar och ber, tacka då Gud och låt honom få veta alla era önskningar. Då skall Guds frid, som är mera värd än allt vi tänker, ge era hjärtan och era tankar skydd i Kristus Jesus."
Filipperbrevet 4:6-7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar