fredag 21 januari 2011

En egen plats för egen tid



Nu är den klar. Min läshörna. En egen plats där jag kan få ha min egen tid. Tänk att en fåtölj, ett bord, en lampa och en filt kan betyda så mycket. Men de senaste sex åren har jag varit mamma till 110% och det har satt sina spår. Nu är barnen så stora att jag kan stjäla en liten stund då och då, en stund då jag kan läsa, sitta med datorn, njuta av en kopp kaffe, eller bara sitta och vila. Det betyder så oerhört mycket för mig. Jag älskar mina barn över allt annat, men när balansen i tillvaron blir rubbad, så som den blev för mig vilket resulterade i att jag förra året gick in i väggen, då är såna här små saker otroligt viktiga. Nu har jag inskärpt i familjen att den här platsen har mamma alltid första tjing på. Den är min tillflykt mitt i vardagens kaos, och en milstolpe på vägen till en fungerande tillvaro. Fåtöljen är en symbol för något mycket större; mitt nya liv. Ett liv som förhoppningsvis är hållbart, där jag är mer vän med tillvaron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar