onsdag 6 juli 2011

Grattis i efterskott

Min blogg har fyllt ett år. Jag hade för mig att jag började skriva på min egen födelsedag men nu när jag kollade så jag att det var kvällen innan. Och jag minns hur jag satt på altanen sent på kvällen med datorn i knät och ett glas iskallt rosévin bredvid mig. Där började mitt konkreta bloggande även om det i tanken pågått ett tag innan. Så hur har det gått? Har det blivit som jag tänkt mig? Nej verkligen inte. Det ser jag bland annat när jag läser beskrivningen av bloggen. Den får jag nog ändra. För det har blivit betydligt mer prästliv och betydligt mindre vardags- och familjeliv än vad jag hade trott. Jag hade inte heller kunnat förutse de stormar som skulle blåsa upp kring bloggen men i efterhand tycker jag att det varit ganska uppfriskande, även om jag blivit trött ibland. Framför allt är jag väldgit glad över alla positiva kommentarer jag fått om det jag skriver, ibland från oväntat håll. För min blogg är mest ett utrymme för mig att hålla igång mitt skrivande, att fundera genom att formulera mig i ord. Jag argumenterar oftast inte för att övertyga någon eller få igång en diskussion utan för att sortera mina egna tankar.

190 inlägg blev det under första året. En del mer seriösa, andra bara på skoj. Den sista tiden har det varit glesare med inläggen och jag vet inte riktigt vad det beror på. Jag har varit trött, jag har inte haft någon inspiration, jag har prioriterat annat. Ofta har jag tänkt att det här skulle jag skriva om på bloggen, men sedan har det ändå inte blivit något. Vi får väl se om det blir någon ändring under semestern. Kanske tar bloggen en annan inriktning med mer anteckningar om vad dagarna rymt, vad vet jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar