måndag 14 juli 2014

Dag ett

Så har första semesterdagen förflutit. Den började med att jag tog bussen in till Linköping och knatade upp till US för återbesök på ögonmottagningen. Det gick ovanligt snabbt och smidigt. Jag ska fortsätta att trappa ner kortisondropparna, och fortsätta öka dosen av cellgiftstabletter för att förhindra nya inflammationer. (Mina ögonproblem är en följetong. Kanske kan jag skriva om det någon gång)  Sedan gick jag till det übertråkiga caféet och drack kaffe och läste i boken jag håller på med nu (Inte längre nunna).

Efter ett tag kom resten av familjen och vi åkte upp till diabetesmottagningen där Samuel fick den efterlängtade kontinuerliga blodsockermätaren (cgm). Idag var det inget snack om att vi inte skulle få behålla den tills vidare så uppenbarligen har kuratorn friskat upp minnet hos sköterskorna. Heja Ulrica!  (Om jag orkar och kommer ihåg ska jag skriva mer om cgm en dag)

Vi åkte till Net on net och jag inkasserade en utlovad födelsedagspresent - en stor och rejäl smörgåsgrill, där jag kan grilla allt möjligt. Till kvällsmaten körde jag zucchini och halloumi i den. Vi köpte också sista exet av en reseadapter inför Londonresan. Jag skulle vilja ha en till men de är oerhört svåra att få tag i uppenbarligen. 

Lunch på MAX. Hurra för deras Low Carb-mål.

Hem, vila, sedan ner på byn där jag såg en jättebra födelsedagspresent till Peter i ett skyltfönster. Jag tänkte gå tillbaka och köpa den senare men då var det stängt. Vilken tur - då har jag ärende neråt centrum i morgon också...

Gick till biblioteket och lånade några deckare - det är ju semester. Tog ett varv bland barnböckerna och här kom dagens största, bästa och gladaste överraskning.  En barnbok om feminism!  Yay! Krossa patriarkatet med era små fötter bara! Lilla feminismboken hette den och en annan gång ska jag låna den.

Till apoteket för att fylla på förrådet med diabetesprylar inför semestern. Mycket grejer blir det...

Hem och fixa kvällsmat, duscha barn, bädda rent i deras sängar och sedan var det kvällen.

Imorgon ska jag ta itu med semesterförberedelserna och göra packlistor. Jag älskar listor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar