söndag 20 juli 2014

Memory lane

Ikväll var jag på "Cafégudstjänst" i församlingsgården (där gudstjänster firas medan kyrkan renoveras). Det är alltid mycket minnen som väcks när jag är där trots att jag egentligen inte tillbringat så himla mycket tid där. Men det var en väldigt intensiv tid jag vistades där under de fyra sommarveckor för 24 (!) år sedan då jag var konfirmand där. Fyra veckor som var viktiga för mig på olika sätt. Då var församlingsgården helt nybyggd och nyinvigd och vi konfirmander körde sönder hissen flera gånger.

Sedan var jag med i KU där under något år men efter det började jag flytta runt och lämnade mycket av det gamla bakom mig. Men uppenbarligen betyder det där huset något för mig ändå.

Kvällens gudstjänst leddes av mim gamla dagmamma, tillika Samuels doppräst. Kantorn var min gamla barnkörledare. Många cirklar som sluts och som går i varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar