fredag 6 augusti 2010

Äntligen augusti

Äntligen är det augusti! Fortfarande är det sommar, men det blir mörkare på kvällarna så man kan tända ljus. Och så kommer man hem från semestern med en massa planer på hur man nu ska planera middagsmaten en vecka i förväg, hur man minsann ska lägga in kläderna i garderoben varje kväll innan man tar fram nya, hur man ska ha ordning och reda på allting. Det är en tid för nystart och för min del har augusti månad alltid varit förknippad med fler löften om ett bättre liv än januari. Men i år har jag längtat till augusti av en helt annan anledning. Nu får jag äntligen börja använda min nya fina almanacka!



Även denna ska förstås användas för ett nytt och organiserat liv :-) Men framför allt är den ju så fin och den är bara bara min. Jag har köpt den på Personlig almanacka där man kan designa sin egen kalender. Man väljer själv vilket datum den ska börja och så räcker den ett helt år, man väljer storlek, färg och design, och det finns en massa andra olika val man kan göra. Fiffigt är också att man kan lägga in alla födelsedagar på hemsidan så skrivs de direkt in i almanackan, och lagras tills nästa år man beställer. Det är jättekul och jag längtar redan till nästa år då jag ska designa en ny almanacka igen. Det är också en bra present att ge bort.

2 kommentarer:

  1. Jag håller helt med. Augusti är det riktiga nyåret för mig och har så varit i många år. Kalendern ser jättefin ut. Tar det lång tid att få den?

    SvaraRadera
  2. Jag tror att det tog ett par veckor, men det kan hända att det tar längre tid nu för det kanske är många som beställer nu inför terminsstarten.

    SvaraRadera