tisdag 10 augusti 2010

Bröllopsdag

Idag firar herrskapet Eriksson bröllopsdag. Det har gått åtta år sedan den vansinnigt varma dag då vi i Linköpings domkyrka, inför Gud och i våra släktingar och vänners närvaro avgav våra löften. Jag vill älska dig, dela glädje och sorg med dig och vara dig trogen tills döden skiljer oss åt.

Åtta år innebär tydligen att vi idag firar gummibröllop, vad det nu ska betyda. Det är väl upp till vars och ens fantasi…


Idag fick jag efter åtta långa år för första gången blommor av min make. Vid närmare eftertanke vet jag inte om jag någonsin fått blommor av honom och då har vi ändå levt tillsammans i tretton år. Där sitter romantiken långt inne. Men nu står en jättefin bukett på köksbordet, bredvid flaggan som kommer fram så fort vi har något att fira.


Senare blir det en skål i bröllopsbägaren (som här fått sällskap av dekorationen från vår bröllopstårta).



Och så, när barnen har lagt, sig går vi loss på en hög havskräftor som pappa har fiskat och som vi med stor omsorg tog med oss hem ifrån semestern. Så skålar vi för ännu ett år tillsammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar