lördag 8 november 2014

Håll farleden öppen!

Å då sa han å då sa jag å då sa hon å blabla blabla blabla blabla...

Det finns jättemånga trevliga ställen man kan träffas på om man vill sladdra med sin väninna. Men man kan FÖR BÖVELEN inte simma i bredd i simhallen och föra dessa samtal!!!

Det var två banor öppna för motionssim - resten av simhallen var bokad för skolor. Två banor räcker oftast, det gör att det finns plats att köra om i mitten när man kommer ifatt någon som simmar långsammare än man själv gör. Och trots att jag sannerligen inte är någon snabbsimmare får jag ofta köra om för ärligt talat simmar många så långsamt att det är ett under att de inte sjunker. Men, som sagt, det funkar att ta sig förbi.

Om det då inte vore för folk som tror att det är nåt slags kafferep de är på. Käften glappade på dessa två så till den milda grad att jag förundras över att de inte svalde allt vatten i bassängen. Till råga på allt kunde de tydligen inte ta simtag och prata på samma gång för det gick plågsamt sakta.  Alltså fick jag köra om och tvingades över i mötande simmares körfält. Men det bekom inte dessa damer. De pladdrade vidare. Och när jag sedan hade vänt och kom ifatt någon annan snigelsimmare som jag skulle ta mig förbi, då mötte jag ju dessa som inte tyckte att de hade någon som helst anledning att hålla åt sidan.

Eftersom jag redan hade drabbats av det onda ögat, jag skulle till ögonläkaren direkt efteråt, så försökte jag ge dem det men utan resultat. Jag blängde surare och surare på dem och övervägde att påtala deras ohyfsade beteende för badvakten. Men jag är ju svensk. Jag tiger och lider istället och till slut lämnade de vattnet. Kvar var jag, sur och arg, och fascinerad över hur egoistisk man kan vara. Jag betalar ju inte en massa pengar för att ligga i kölvattnet bakom långsamflytande flodhästar. Det heter ju motionssim, då måste man väl få röra sig framåt. Och ibland är det glest i bassängen, då kanske det går att praktisera parsim. Men inte när det är fullt med människor som simmar olika snabbt.

Och jag tänker som så ofta. Va ä dä för fel på fôlk?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar