måndag 15 oktober 2012

Att göra det bästa av situationen

Mamma jag vill inte ha diabetes, sa sonen när jag var uppe och bråkade med honom mitt i natten häromveckan. Nu minns jag inte längre om det just den natten berodde på att blodsockret var högt eller lågt. Nej, vem sjutton vill ha diabetes? Och vad skulle jag inte ge för att han skulle slippa. Men nu är det som det är, och han är så duktig min lille hjälte. Och mitt i allt får man hitta på små grejer som på något vis kan muntra upp eller göra det jobbiga ytte-pytte-lite mindre jobbigt. Då kan man pimpa sina diabetesgrejor.

Med klistermärken förvandlades insulinpennorna och blodsockermätaren.

Före

 
Efter




Vidare byttes det svarta fodralet till blodsockermätaren ut mot ett ärtigt kamouflagemönstrat,
till moderns något återhållsamma glädje.

 
Vad gör man inte för att vardagen ska kännas lite roligare för superduperkillen...

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar