lördag 25 augusti 2012

Aldrig mera kaffeabstinens!!!

Efter att AC:n gett upp, ena dörren inte går att öppna och oljefläcken på parkeringen klassats som naturkatastrof har jag nu mer aktivt börjat leta efter en annan bil. Visserligen kommer jag aldrig att få tag på en bil där jag lätt och ledigt slänger in tre barncyklar i bagaget, men något får man väl offra. Frågan är bara vilken bilförsäljare som är dum nog att byta in min skabbiga kärra, som i och för sig är oerhört bra på många sätt, men jag står bara inte ut längre. Jag kan verkligen höra mina förhandlingar: Om du tar emot min gamla bil, kan du väl skicka med ett par extra torkarblad? Ett dragkroksskydd? En wunderbaum? Snälla, ta bilen bara!!!!

Nå nu har jag i alla fall hittat drömbilen. En Fiat med inbyggd espressomaskin!!! Fatta, det är ju helt otroligt. "Nu ska mamma ha lite egentid, jag går ut och sätter mig i bilen".




Den här måste ju vara skapad för vår skull - paret i den här reklamfilmen ser ju till och med ut som mig och maken (ok han har inga glasögon än men snart så, jag har nog sett hur han håller tidningen allt längre bort).

Här kan man läsa lite mer om bilen, eller framför allt om kaffemaskinen då...  Fast det där med bilköer är ju inte så aktuellt i Åtvidaberg och jag har så kort väg till jobbet att kaffet inte kommer hinna bli färdigt innan jag är framme men jag får väl sitta på parkeringen och njuta en stund. Nå, på söndagarna bli det i alla fall väldigt praktiskt när man ska ut i skogarna. Och visst borde detta vara standard i en prästbil.

Det är bara en grej som bekymrar mig. Kaffe har ju en viss, hmm, effekt på mig. Finns det en inbygd potta som tillval?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar